در تهران و 20 شهر ديگر دست به تجمع اعتراضي زدند. خواست تجمع كنندگان «رفع تبعیض از معلمان و دریافت حداقل حقوق برابر با خط فقر و افزایش حقوق سالیانه برابر با افزایش تورم و برخورداری از بیمه کارآمد بود.
اعتراضات معلمان از هفته گذشته بهطور پراکنده برپا شد. رژیم آخوندی بهمنظور جلوگیری از گسترش تجمعات به احضار و تهديد تعدادي از معلمان پرداخت. اما به رغم اين اقدماات، اين اعتراضات در روز 10 اسفند بصورت گسترده تري شكل گرفت. معلمان در تجمعات خود پلاکاردهایی را به همراه داشتند که بر روی آنها نوشته شده:
«نه زندان، نه تهدید، نه اخراج، معلم زندانی آزاد باید گردد، ”امنیت معلم تأمین باید گردد»، «تشکل حق مسلم ماست»، «منزلت، معیشت حق مسلم ماست»، « ما خواهان حقوق بالاتر از خط فقر هستیم»، «آقای روحانی در عدالت شک کن”، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «آموزش کیفی برابر و رایگان میخواهیم»، «ما خواهان آموزش مدرن و مبتنی بر نیازهای جامعه هستیم”.
رژيم با وارد كردن خیل گلههای لباسشخصی و موتور سوارها در همه شهر ها مجددا تلاش کرد رعب وحشت ايجاد كند. مزدوران امنیتی در برخي شهرها برای ترساندن معلمان رسما از آنها فیلمبرداری میکردند. معلمان آزاده كه از ظلم اين حكومت به تنگ آمده اند با تمسخر میگفتند ”ما را هم بگیر اینجا هستیم”.
ارگانهاي سركوبگر وقتي نتوانستند مانع تجمع گسترده معلمان شوند، تلاش خودرا صرف ممانعت از عكس و فيلم گرفتن از تجمع كنندگان نمودند. آنها در بسياري از شهرهاي براي جلوگيري از انتشار خبر اين تجمعات، خط هاي موبايل را براي ساعت ها قطع نمودند.


















