کوکب بداغی پگاه، معلم تاریخ، فعال حقوق فرهنگیان و از چهرههای شناختهشده کانون صنفی فرهنگیان خوزستان، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ایذه به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
این شهروند لُر و اهل ایذه با اتهام «تبلیغ علیه نظام» مواجه شده و حکم صادرشده در ارتباط با فعالیتهای صنفی او در زمینه دفاع از حقوق فرهنگیان و دانشآموزان اعلام شده است.
کانون صنفی معلمان خوزستان با انتشار بیانیهای ضمن اعتراض به این حکم تأکید کرد که معلمان همواره مطالبات صنفی خود را از مسیرهای مسالمتآمیز و قانونی پیگیری کردهاند. این نهاد صنفی همچنین بر حق برخورداری از آموزش رایگان و باکیفیت و ضرورت رفع تبعیض در نظام آموزشی تأکید کرده است.
کانون صنفی معلمان خوزستان هشدار داده که محدود کردن مسیرهای قانونی اعتراض و پیگیری مطالبات، میتواند به گسترش شکافهای اجتماعی و بروز بحرانهای عمیقتر در جامعه منجر شود.



















