روز دوشنبه اول تیرماه ۱۴۰۵، شهرهای مختلف میهن اسیر شاهد تجمعات اعتراضی مردمی بود. دختران شجاع، دانشآموزان و دانشجویان معترض در تهران و سایر شهرها علیه سیاستهای ضدفرهنگی، تبعیضآمیز و تصمیمات ناگهانی کارگزاران رژیم آخوندی دست به تجمع و تظاهرات زدند. همزمان، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی به خیابان آمدند.
تجمع دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد مقابل سازمان مرکزی
جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که حضور دختران دانشجو در میان آنها چشمگیر بود، روز اول تیرماه با تجمع گسترده در مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه در تهران، نسبت به تصمیم ناگهانی و کارگزارانه رژیم برای حضوری شدن امتحانات پایانی شدیداً اعتراض کردند.
مسئولان دانشگاه مجبور به عقبنشینی موقت شده و اعلام کردند زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق میافتد؛ اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمونها همچنان لغو نشده است. دانشجویان حاضر در تجمع با رد این فریبکاریها تأکید کردهاند که در صورت عدم لغو کامل این مصوبه، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی تجمع اعتراضی خود را برپا خواهند کرد.
اعتصاب و تجمع دانشآموزان در ایلام، خرمآباد و شهرکرد؛ اعتراض به تقویم فشرده آموزشی
همزمان با دانشجویان، شمار زیادی از دانشآموزان دختر پایههای یازدهم و دوازدهم در شهرهای ایلام، خرمآباد و شهرکرد با برگزاری تجمعهایی شجاعانه مقابل ادارههای کل آموزش و پرورش، خواستار تعویق امتحانات نهایی شدند.
دانشآموزان معترض، بهویژه دختران دانشآموز که در خط مقدم این تجمعات بودند، نسبت به تقویم بیش از حد فشرده امتحانات و فاصله کوتاه میان آزمونها شدیداً اعتراض کرده و خواستار جابهجایی زمانبندی و تعویق امتحانات به پس از ایام تعطیلات رسمی پیشرو شدند. آنان تاکید کردند که فشردگی بیمورد جدول امتحانات در کنار اعمال سیاست ظالمانه «تاثیر قطعی معدل در کنکور»، آمادگی علمی آنها را سلب کرده و آینده تحصیلیشان را به خطر انداخته است.
این نخستین بار نیست که دانشآموزان علیه تصمیمات کارگزاران آموزشی دست به اعتراض میزنند؛ پیش از این نیز شهرهای مختلف از جمله تهران، شهرکرد و خرمآباد گواه تجمعات اعتراضی محصلان به این طرحها بوده است. روند کنونی نشان میدهد که نحوه برگزاری آزمونها و تصمیمهای ناگهانی کارگزاران، اکنون به یکی از مطالبات مشترک و همراستای دانشآموزان و دانشجویان تبدیل شده است.

تداوم اعتراضات معیشتی؛ تجمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در کرمانشاه
سیاستهای غارتگرانه و ضدمردمی رژیم آخوندی در حوزه معیشتی و پایمال کردن حقوق حقوقبگیران، جرقه تجمعات دیگری را نیز در روزهای اخیر زده است.
در همین راستا، روز گذشته (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ناچیز و ۲۰ درصدی افزایش حقوق، تجمع اعتراضی بزرگی را در مقابل ساختمان استانداری رژیم در این شهر شکل دادند. معترضان با سر دادن شعارهایی، میزان افزایش حقوق را با توجه به تورم افسارگسیخته و شرایط وخیم اقتصادی، کاملاً ناچیز، غیرعادلانه و توهین به معیشت کارکنان عنوان کردند.



















