روز شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ دانش آموزان و دانشجویان ناراضی در ۲۱شهر کشور از جمله در تهران در اعتراض به تصمیمات آموزشی، چند تجمع اعتراضی برگزار کردند.
جمعی از دانشآموزان با برگزاری تجمعی مقابل ساختمان سازمان سنجش در تهران، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این تجمع در محدوده متروی مریم مقدس برگزار شد و شرکتکنندگان با سر دادن شعار «دانشآموز داد بزن، حقتو فریاد بزن» اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کردند.

همزمان، جمعی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد در تهران نیز با برگزاری تجمع اعتراضی، نسبت به تصمیم این دانشگاه برای برگزاری حضوری امتحانات اعتراض کردند.
در مشهد نیز گروهی از دانشآموزان با تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
تجمع اعتراضی دانشآموزان علیه سیاستهای شورای بهاصطلاح انقلاب فرهنگی، به ۲۱ شهر میهن گسترش یافته است. از تهران و کرج و خرمآباد، تا شیراز، اهواز، رشت، مشهد و کرمانشاه، ساری، اراک، قم، تبریز، اصفهان، دورود، بجنورد، بیرجند، همدان، قزوین تا کرمان، بروجرد، یزد، دانشآموزان با شعار «دانشآموز میمیرد، ذلت نمیپذیرد» خواستار عدالت در سیستم آموزشی هستند.



















