گزارشي كه به تازگي در رسانه هاي حكومتي ايران منتشر شده، مي گويد: افزایش آمار طلاق، کاهش سن بیوه، و افزایش نرخ بیکاری زنان از جمله دلایلی است که باعث افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار شده است. آنان در معرض مشکلات و آسیب قرار دارند.
مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری در اين باره گفته است، ظهور بیوه های جوان و رسیدن سن بیوگی به ۱۶ سال، عدم حمایت مادی کارساز از اين قشر از زنان، فقدان اشتغالزایی و کارآفرینی موثر در این رابطه موجب تشدید و رشد سریع آمار آسیب های اجتماعی در بخش زنان شده است. (خبر فارسي – 6/3/94)



















